Дистанційне навчання

Ф О Т О П Р Е З Е Н Т А Ц І Я  О Н Л А Й Н  У Р О К І В

РОЗКЛАД ДЗВІНКІВ НА ПЕРІОД НАВЧАННЯ З ВИКОРИСТАННЯМ ДИСТАНЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ

До уваги учнів та їх батьків

Освітній процес для учнів 8-11 класів буде проводитись за дистанційною формою навчання. Стандартними та обов’язковими платформами визначено Google Classroom та Google Meet.

На період навчання з використанням дистанційних технологій ліцей взяв до уваги лист Міністерства освіти і науки України від 02.11. 2020 року № 1/9-609. У ньому пропонується близько 30% навчального часу використовувати для організації синхронних занять з учнями у вигляді відеоконференцій, онлайн-уроків тощо. Решта навчального часу буде присвячено асинхронним заняттям (виконання домашніх завдань у Classroom опрацювання матеріалу за підручником, виконання тестів, інтерактивних вправ, читання художніх творів, написання есе, творів тощо).

Чекаємо на плідне спілкування. Слідкуйте за оновленнями у віртуальних класах. Бажаємо успіхів!

Рекомендації для учасників освітнього процесу

щодо організації роботи за комп’ютером без шкоди для здоров’я під час карантину

   Для забезпечення формування у здобувачів освіти відповідальної та безпечної поведінки в ситуаціях ризику, навичок здорового способу життя пропонуємо рекомендації щодо організації роботи за комп’ютером без шкоди для здоров’я під час карантину.

  Сьогодні складно уявити сферу діяльності, у якій не використовуються комп’ютери. Робота за комп’ютером хоч і здається звичною та легкою справою, насправді може зашкодити здоров’ю, якщо занадто довго сидіти за монітором в одній позі й не давати очам відпочивати.

   Гігієнічні вимоги до приміщень та нормативи чинників, що створюються при роботі комп’ютерів, гігієнічні вимоги до експлуатації персональних комп’ютерів, що застосовуються в освітньому процесі в навчальних закладах різних форм власності встановлюють Державні санітарні правила і норми «Влаштування й обладнання кабінетів комп’ютерної техніки в навчальних закладах та режим праці учнів на персональних комп’ютерах».

    Дія та вплив електромагнітного випромінювання основані на концепції взаємодії зовнішніх полів з внутрішніми полями організму людини, на центральну нервову систему, очі, кровотворну систему, серцево-судинну систему, ендокринну та імунну системи й обмінні процеси.

   Регулярна робота з комп’ютером без застосування відповідних захисних засобів приводить до зниження імунітету, захворювання органів зору, до хвороб серцево-судинної системи та шлунково-кишкового тракту. Спілкування з комп’ютером супроводжується нервовим напруженням, оскільки вимагає швидкої реакції. Короткочасна концентрація нервових процесів викликає в дитини втому.

   Запобігти перевтомі можна, для цього потрібно:

  • обмежити тривалість роботи учня за комп’ютером,
  • робити гімнастику для очей,
  • правильно облаштувати робоче місце дитини,
  • використовувати виключно якісні програми, які відповідають віку дитини.

    Екран монітора має знаходитися на відстані 400-800 мм від очей користувача, з урахуванням розмірів алфавітно-цифрових знаків і символів.

Безперервна робота перед екраном комп’ютера повинна бути не більше:

  • для учнів 10-11 класів на першій годині занять 30 хв., на другій годині занять – 20 хв.;
  • для учнів 8-9 класів – 20-25 хв.

    Науковці Оксфордського університету знову потурбувалися про батьків, котрі надто стурбовані шкодою, якої завдають комп’ютери їхнім дітям, і провели ретельне дослідження.

     Вони вирахували, що підлітки можуть проводити за екранами по 257 хвилин на добу (4 години 20 хвилин). Цього часу вистачає для розвитку соціальних зв’язків і навичок та виконання різних завдань.

   Постійне сидіння та відсутність активного відпочинку викликає ряд хвороб – остеохондроз, захворювання дрібних суглобів, короткозорість, застій крові тощо.

І щоб уникнути цих неприємностей, варто дотримуватися таких простих, але досить дієвих правил:

  • Тримати поставу
  • За комп’ютером сидіти треба рівно та слідкувати, аби спина не прогиналася. До того ж варто обирати хороше робоче крісло. Адже часто воно може врятувати від неприємностей із хребтом.
  • Постійно провітрювати кімнату. Свіже повітря та регулярне прибирання здатні творити дива. А свіже прохолодне повітря допомагає збадьоритися і налаштуватися на продуктивну роботу. Також науково доведено, що свіже повітря допомагає подолати сонливість і поганий настрій.
  • Чистити монітор. Не рекомендовано залишати сліди від пальців чи плями на моніторі. Також варто витирати пил та бруд із комп’ютера за допомогою мікрофібри та спеціальних спреїв чи серветок.
  • Наголошуємо, що монітор необхідно встановлювати на рівні 70-80 см від вашого обличчя, і нижче рівня очей.
  • Часте моргання. Не забувайте моргати, коли довго працюєте за комп’ютером. Моргайте кожні 5 секунд, якщо відчули, що очі перенапружені. Це масажує очі і сприяє зволоженню рогівки.
  • Фокусування погляду. Для «наведення різкості» в очах – підійдіть до вікна і сфокусуйте погляд спочатку на ближніх об’єктах, потім подивіться вдалечінь. Такі вправи допоможуть очам відпочити і відновитися.
  • Відпочивати чи змінювати вид діяльності.

    Не секрет, що кожні 30-40 хвилин варто на кілька хвилин відпочивати від монітора. Наприклад, встати попити води чи чаю, а ще краще – переключитися на інший вид роботи.

  • Не зайвою буде гімнастика для очей чи для тіла.

Але основна порада, яку варто запам’ятати, – це слухати своє тіло! Відпочивайте, коли відчуваєте, що втомилися.

Прислухайтеся до потреб організму, і він віддячить вам гарним самопочуттям та добрим здоров’ям!

 Важливі акценти щодо організації дистанційного навчання

Міністерство освіти і науки України надіслало до регіонів лист-роз’яснення щодо застосування нового Положення про дистанційну форму здобуття повної загальної середньої освіти (затверджене наказом МОН  від 08 вересня 2020 року № 1115), яке набуло чинності 16 жовтня 2020 року.

Хочемо звернути увагу на такі важливі акценти:

Якщо з будь-яких причин (незалежно від карантину) батьки ухвалюють свідоме рішення про навчання дитини дистанційно на постійній основі (протягом навчального року), необхідно звернутися до закладу освіти, який надає послуги саме за дистанційною формою здобуття освіти. Такий заклад освіти може бути будь-якої форми власності (державної, комунальної, приватної). Але він повинен мати системотехнічне забезпечення для організації саме дистанційної форми здобуття освіти – комп’ютерне обладнання, програмне забезпечення, електронні освітні ресурси тощо. Про те, що заклад освіти може забезпечувати саме таку форму здобуття освіти, він обов’язково інформує на своєму сайті (або на сайті засновника). Якщо такий заклад освіти є державним або комунальним, то здобуття повної загальної середньої освіти у ньому є безоплатним для всіх учнів (оплата праці вчителів здійснюється за рахунок державного бюджету).

  • Карантин та інші надзвичайні обставини, що тимчасово унеможливлюють відвідування закладів освіти, не потребують переведення учнів на дистанційну форму (і відповідного збору заяв від батьків). За рішенням педради освітній процес продовжується з використанням технологій дистанційного навчання на денній або іншій формі здобуття освіти, на яку учнів зараховано. Саме у такий спосіб може бути реалізовано «змішане навчання».
  • Особливої уваги потребують питання організації дистанційного навчання для осіб з особливими освітніми потребами (їм потрібна підтримка з боку асистента вчителя та/або асистента учня), а також учнів, які не мають доступу до інтернету або технічних засобів навчання (для них слід використовувати доступні засоби комунікації).
  • Під час дистанційного навчання зміст освіти і кількість годин для його опанування не скорочується, а реалізується в синхронному та асинхронному режимах (з урахуванням необхідності запобігання погіршенню здоров’я учнів і вчителів, а також технічних можливостей для синхронної взаємодії).
  • Проводити всі уроки синхронно, тобто онлайн, з використанням відеоінструментів Skype, Zoom тощо, не потрібно.
  • Вчителі обов’язково приділяють увагу вправам для очей та постави учнів.
  • Поточне та тематичне оцінювання результатів навчання учнів проводиться дистанційно. Але кількість робіт, які виконують учні для такого оцінювання (з фіксацією оцінки у класному журналі), не повинна бути надмірною і спричиняти перевантаження учнів.

Загалом дистанційне навчання розширює можливості здобуття освіти дітьми, які не можуть відвідувати заклади освіти з різних причин (стан здоров’я, систематичне заняття спортом, проживання на неконтрольованій території, перебування за кордоном тощо), а також забезпечує неперервність освітнього процесу у випадках надзвичайних обставин.

Дистанційне навчання (на відміну від сімейного навчання та екстернату) забезпечує постійний вчительський супровід, регулярне відстеження результатів навчання учнів, а також надання їм (за потреби) підтримки в освітньому процесі.

Нагадаємо, т.в.о. Міністра освіти і науки України Сергій Шкарлет зазначив, що дистанційне навчання не замінить повноформатну освіту, але Україна готова до його впровадження.

 

Білоцерківське навчально-виховне об'єднання ЛІЦЕЙ- Мала Академія Наук


Ми в соціальних мережах
Корисні посилання