
Семінар-практикум з елементами тренінгу
20 лютого 2018 року на базі СЮН управління освіти та науки БМР відбувся семінар-практикум з елементами тренінгу для за проблемою: «Упровадження засад сталого розвитку в зміст загальної середньої освіти». В ході проведення семінару О.Н.Беник, заступник директора з НВР БНВО «Ліцей – МАН», тренер ВУГО «Вчителі за демократію й партнерство» за програмою «Освіта для сталого розвитку», ознайомила педагогів з особливостями змісту та технології ОСР, методикою впровадження ідей сталого розвитку в зміст загальної середньої освіти. З учасниками семінару було проведено вступний урок курсу «Освіта для сталого розвитку» та організаційно-мотиваційну зустріч до теми «Сміття» у 8 класі. Особливу активність виявили педагоги при обговоренні питання організації позакласної роботи учнів основної школи.
Щербань Л.О., начальник відділу позашкільної освіти та виховної роботи УОН БМР, відзначила важливість освіти для сталого розвитку в контексті системних завдань реформування вітчизняної освітньої системи для сприяння становленню всебічно освіченої, соціально активної особистості, яка розуміє нові явища та процеси суспільного життя, володіє системою поглядів, ідейно – моральних принципів, норм поведінки, що забезпечують готовність до соціально відповідальної діяльності та неперервної освіти протягом усього життя у швидко змінному світі.
Освіта для сталого розвитку – процес навчання тому, як приймати рішення, необхідні для забезпечення довгострокового майбутнього економіки, екології, соціальної справедливості. Розвиток мислення, орієнтованого на стале майбутнє та відповідних смисложиттєвих цінностей і пріоритетів – основна мета освіти в ХХІ столітті.
Сьогодні освіта вже не підготовка до життя, а спосіб життя, тому теорія сталого розвитку є безальтернативною методологічною основою розробки проблем розвитку суспільства як на загальноцивілізаційному, так і на національному та місцевому рівнях.
Учасниками семінару-практикуму були виробленя методичні рекомендації
- Активно впроваджувати основні засади комплексної програми «Освіта для сталого розвитку» як інноваційні технології європейського зразка та механізму переходу системи освіти на міжнародні та європейські стандарти освіти.
- Втілювати комплексний, системний підхід у впровадження принципів сталого розвитку в навчально-виховний процес та позакласну діяльність з метою формування ключових компетентностей, визначених Законом України «Про освіту».
- Здійснювати аналітичну діагностику розвитку творчих та інтелектуальних здібностей учнів, ціннісних орієнтацій, рівня соціальної активності, екологічної культури, духовного розвитку, ставлення до свого здоров’я.
- Відпрацьовувати методику інтеграції принципів сталого розвитку у шкільні предмети, активізуючи експериментальну діяльність педагогічних працівників.
- Впроваджувати педагогіку емпауерменту, проектні технології та технології продуктивного навчання з метою стимулювання зміни стилю власної поведінки, орієнтованої на сталий розвиток, розвитку навичок критичного мислення.
- Враховувати сучасні вимоги до організації навчального процесу на основі нових Державних стандартів початкової, базової та повної середньої освіти, профільного навчання
- Творчо переосмислювати засади випереджаючої освіти для сталого розвитку, формування креативної компетентності, ІКТ та медіа освіченості школярів для активного впровадження.
- Взяти до уваги та поширювати досвід «Шкіл сталого розвитку», які працюють у режимі експерименту і є опорними закладами з різних напрямків діяльності.
- У виховній практиці культивувати дитиноцентричну парадигму освіти, гуманістичні цінності, здоров’язберігаючий спосіб життя в екологічно безпечному середовищі.
Олена Король,
соціальний педагог
БНВО «Ліцей – МАН»