• Головна
  • Як негативні інтервенції батьків впливають на дітей

Як негативні інтервенції батьків впливають на дітей

Батьківський виховний вплив формує особистість дитини. Часто, якщо батьки отримують не те, що очікували, вони звинувачують у всіх бідах власних дітей. Основними негативними інтервенціями батьків є: примус, при соромлення, оцінювання та обмеження. Які наслідки вони мають  для дитини та яка альтернатива у вихованні?

Негативна інтервенція

батьків

Батьківське послання

дитині

Наслідки для дитини Альтернатива у вихованні
ПРИМУС «Ти сама не можеш! У тебе нема  власної волі, контролю, досвіду, розуму, а в мене є! Тому я замінюю твою внутрішню волю своєю!» У душі дитини виникає внутрішній конфлікт, розвивається покірність, потреба у постійному контролі, мазохізм – звичка страждати і терпіти Чітко окреслювати власну батьківську позицію, проявляти належну батьківську владу – визначати та приймати почуття дитини
ПРИСОРОМЛЕННЯ «Ти погана, нестерпна, я бачу тебе наскрізь, від мене нічого не приховаєш, всі твої бажання та дії аморальні!» Особистість дитини розщеплюється, вона починає проявляти девіантну поведінку Приймати дитину такою,як вона є – з усіма недоліками та позитивними рисами
ПОКАРАННЯ ТА НАСИЛЛЯ «Я зроблю тобі боляче, принижу за те, що ти змусила мене хвилюватися, нервувати, тривожитись. Я хочу, щоб ти назавжди запам’ятала, наскільки погано вчинила..» Дитина стає агресивною, у неї з’являються поведінкові тенденції насильника, формується жертовно-мазохістська модель особистості. Визначати межі, обговорювати проблемні ситуації, домовлятися та за потреби йти на компроміси
ПОГРОЗИ «Якщо не слухатимешся, ми відмовимось бути твоїми батьками, тільки хороші діти заслуговують на те, аби про них піклувались, а ти не заслуговуєш..» Тотальна недовіра та знецінення. Дитина схильна до віктимності чи спів залежності, у неї з’являються суїцид альні нахили та фобії Привласнювати батьківську позицію і владу, зберігати спокій, бути упевненими та непохитними під час прийняття рішень
ОБМЕЖЕННЯ «Тобі всього вистачає!. Ліпше, щоб у тебе було менше іграшок, друзів.. Тобі не потрібно їх так багато…» У дитини виникають залежності, вона вчиться маніпулювати Створювати умови для насиченого життя дитини
КРИТИКА «Ти навіть не знаєш, де помилилась,ти невміла та неспроможна….» Дитина стає залежною від чужої думки, у неї розвиваються фобії, тривожність.. Навчати дитину об’єктивно оцінювати власну діяльність – формувати адекватну самооцінку
ВКАЗІВКИ «Ти не можеш визначити, чим тобі зайнятися, що відчувати, як поводитись…» Дитина стає інфантильною, пасивною, залежною та покірною, або ж навпаки, демонструє бунтівну поведінку Давати дитині змогу самій обирати..
ПРИНИЖЕННЯ «Власним невдоволенням я принижую і залякую себе, аби звільнитись від болю і тривоги та заспокоїтись, а ти почувалася винною у цьому..» У дитини формується низька самооцінка та жертовність; вона стає схильною до насильства, садизму Ставитись з повагою до дитини
ПОХВАЛА ЯК ЗВОРОТНИЙ БІК КРИТИКИ «Я помічаю тебе лише тоді, коли ти чемно поводишся. Коли робиш щось хороше, то це тішить мене…» Дитина стає залежною від зовнішніх оцінок, у неї з’являються фобії, розвивається істеричність, нарцисизм.. Цікавитись, запитувати, давати дитині змогу самостійно оцінювати власну поведінку та вчинки…
ІГНОРУВАННЯ «Коли ти погано поводишся, я тебе ігнорую. Я хороший батько, а ти погана дитина, тому страждай, поки не вибачишся…» У дитини розвивається пасивна агресія, конформізм, істеричність, маніпуляції, інфантильність

Проявляти власні почуття

Білоцерківське навчально-виховне об'єднання ЛІЦЕЙ- Мала Академія Наук


Ми в соціальних мережах
Корисні посилання