ПСИХОЛОГІЧНА ПІДТРИМКА ДІТЕЙ

У ПЕРІОД ПІДГОТОВКИ ТА ПРОХОДЖЕННЯ ДПА ТА ЗНО

  1. Націлюйте дитину на позитивний результат.
  2. Створіть для дитини сприятливі, комфортні умови підготовки до складання іспитів.
  3. Підбадьорюйте дитину, хваліть її за те, що вона робить добре, особливо за самостійне виправлення помилок.
  4. Реально оцінюйте можливості своєї дитини і підтримуйте віру в успішне  навчання.
  5. Не ставте завищених вимог, не делегуйте дітям свої нереалізовані сподівання («Мені свого часу не вдалося, отже ти повинен…»).
  6. Частіше говоріть дитині, що ви вірите у неї, у її сили і можливості, що в неї все вийде.
  7. Не вимагайте від дитини більше, ніж від самого себе.
  8. Контролюйте дитину. Але контроль має бути не авторитарним, а, швидше, авторитетним (як прояв батьківської уваги).
  9. Підтримуйте інтерес дитини до пізнання – обговорюйте разом прочитані книги, покажіть власний інтерес до знань і навчання.
  10. Забезпечте дитині правильний режим дня, щоб уникнути перевтоми, допоможіть раціонально розподілити час між підготовкою і відпочинком.
  11. Зверніть увагу на харчування дитини: під час інтенсивної розумової напруги їй необхідна різноманітна їжа і збалансований комплекс вітамінів. Не забувайте, що риба, курага, сир, горіхи стимулюють роботу головного мозку.
  12. Спостерігайте за самопочуттям дитини – ніхто, крім вас, не зможе вчасно помітити і запобігти погіршенню стану дитини, пов’язаному із перевтомою.
  13. Не збільшуйте тривогу дитини напередодні іспитів – це може негативно позначитись на результаті тестування. Дитині завжди передається хвилювання батьків.
  14. Не критикуйте дитину після іспиту. Підтримуйте думку, що кількість балів не є виміром її можливостей.
  15. Вірте в успіх дитини. Якщо результати виявляться гіршими, ніж ви очікували, замість негативу (гніву, розпачу, докорів), знайдіть разом з дитиною інші шляхи досягненні мети, проаналізуйте помилки.
  16. Уважно вислухайте дитину – покажіть приклад доброзичливого спілкування.