Білоцерківське навчально-виховне об’єднання «Ліцей – МАН»

Управління освіти і науки Білоцерківської міської ради 

 

 

 

ЗАТВЕРДЖУЮ

Директор ліцею

_________________ М.Г.Яременко

«02» вересня 2017 р.

 

СХВАЛЕНО

на засіданні ПЦК

«02» вересня 2017 р.,протокол №1

 

 

 

 

 

ПЛАН РОБОТИ

ТВОРЧОГО ОБ’ЄДНАННЯ КЕРІВНИКІВ ГРУП

НА 2017/2018 НАВЧАЛЬНИЙ РІК

Керівник Беник О.Н.

Біла Церква

2017


Аналіз роботи творчого об’єднання керівників груп

Робота творчого об’єднання керівників груп у 2016/2017 н/р. була спрямована на удосконалення виховної системи ліцею.

Пріоритетними питаннями реалізації завдань з розвитку виховної системи БНВО «Ліцей – МАН» були такі:

- формування якостей випускника – особистість, патріот, інноватор – засобами взаємодії педагогічного колективу та учнівського самоврядування;

- становлення та розвиток виховних систем колективів навчальних груп;

- формування громадянської позиції та патріотичне учнів через інтеркультурну освіту;

- розвиток виховного середовища навчального закладу через підвищення виховного потенціалу уроку, виховних можливостей груп ;

- психологічний супровід  навчально-виховного процесу;

- реалізація завдань громадянського виховання засобами включення учнів у природозахисну, екологічну, проектну, волонтерську діяльність;

Планування виховної роботи керівниками груп здійснювалося на основі Національної програми «Основні орієнтири виховання» з урахуванням вікових особливостей учнів. Протягом 2016-2017 н/р. успішно втілювалися авторські педагогів ліцею в 21, 22, 31 групах «Гармонія в собі – гармонія в суспільстві» (автор Мотижен С.В.), у 11, 12, групах «Пізнай себе» (автор Грабовська Є.Д.).

Створення і функціонування виховних систем груп націлене на реалізацію виховної проблеми закладу – формування високодуховної, інтелектуальної, компетентної, соціально адаптованої особистості громадянина – патріота України, здатного до саморозвитку і самореалізації. Вирішення зазначеної мети ґрунтується на реалізації ідеї комплексного підходу до виховання. Концептуальною основою такого підходу є: науково обґрунтована прогностична функція, спрямована на побудову системи, орієнтованої на цілісну особистість; сприяння всебічному і гармонійному розвитку особистості; здійснення оптимізації виховного процесу шляхом наукової організації виховної роботи. Плани виховної роботи практично повністю реалізовані, що дало змогу виконати конкретні завдання, які ставились керівниками груп на початку навчального року. З метою розвитку творчих здібностей, забезпечення умов для формування художньо-естетичного та наукового потенціалу особистості на базі ліцею організовані та працюють:

3 гуртки художньо-естетичного напрямку,

1 технічної творчості,

1 еколого-натуралістичний,

15 дослідно-експериментальних.

В системі МАН. 85 % ліцеїстів охоплені позанавчальною діяльністю на базі ліцею, що є запорукою не лише всебічного розвитку ліцеїстів, а й створення позитивного іміджу ліцею, адже кожен з них заявив про свою діяльність яскравими загальноліцейськими заходами, вдалими виступами в ліцеї та рядом перемог на міських  та обласних конкурсах.

У 2016-2017 навчальному році плідно працював гурток «Мистецтво слова і акторської майстерності» під керівництвом Штеревері Т.О., яка. підготувала вихованців до ряду перемог у міському конкурсі «Світова класика – 2017» у номінаціях «Образотворче мистецтво», «Літературний еверест», театральне мистецтво. Колективом були проведені літературні зустрічі до ювілею К.Паустовського та С. Єсеніна, прем’єри вистав «Чистейшей прелести чистейший образец», та «Оскар та Рожева Пані», поставлена за романом сучасного французького письменника та драматурга Еріка-Емануеля Шмідта. Переживання, що втілюють високу філософію буття, смерті, страждання, мрії і віри майстерно передали юні актори гуртка: Олексій Нечай, Марина Винар, Станіслав Старинський, Анна Троцько, Ростислав Козаченко, Анастасія Ярмоленко, Катерина Бондар, Дарина Синицька, Георгій Троцько, Данил Таранов, Сергій Дідик, Ян Новохацький, Ольга Поліщук, Анастасія Шаповал. Виставу відвідали не лише ліцеїсти, а й учні БНВО «Перша Білоцерківська гімназія» та шкіл № 4, № 12, № 11. Сьогодні, враховуючи прохання батьківської громади, виставу учні зіграють для вас.

Вихованці гуртка «Оберіг», керівник Замкова Людмила Петрівна, розпочали навчальний рік з організації виставки «Писанковий рай», присвяченій Дню міста в «Парку творчості та натхнення». Протягом року ліцеїсти ставали переможцями міських конкурсів декламаторів «Кобзарева зоря» – Староконь Тарас, Старинський Станіслав, Романюк Назар, «Незламний рицар правди і свободи» – Старинський Станіслав, конкурсів присвячених творчості Павла Глазового – Козаченко Ростислав, Лесі Українки – Анна Троцько, Ліни Костенко – Марина Винар, Анна Троцько. Традиційними в ліцеї стали зустрічі з сучасними письменниками (зокрема Катериною Бабкіною з презентацією книги «Шапочка і Кит») поетичні загальноліцейські заходи: конкурс читців «Стежками козацької слави»та етнографічно-фольклорні свята, що проводяться разом з академією пенсіонерів (зокрема «Іду, їду калиту кусати»), організоване написання радіодиктанту Національної єдності; свято до Дня української мови та писемності Вихованці гуртка Староконь Тарас, Козаченко Ростислав, Матійко Ігор з літературною композицією Сергія Плачинди «Рідна мова» взяли участь у церемоніях відкриття Міжнародного конгресу «Освіта Київщини у європейському вимірі», Всеукраїнської учнівської олімпіади та Міжнародного конкурсу ім. Петра Яцика. Діяльність гуртків  «Оберіг» та «Мистецтво слова і акторської майстерності» та вокального ансамблю «Мрія» стали переможцями міського фестивалю шкільних гуртків та театральних дитячих колективів «Театральні обрії».

Інтелектуальний та творчий потенціал ліцеїстів реалізовувався та був відзначений нагородами різного рівня на міському етапі конкурсів :

- «Об’єднаймося ж, брати мої!» у номінаціях: історія – Шаповал Анастасія, література – Вдовика Богдан, декоративно-вжиткове мистецтво – Скоропадська Вікторія;

- малюнків «Мій друг – безпечний рух» – Розуменко Дар’я; «Моє майбутнє в моїх руках» - Ярмоленко Анастасія,

- «Новорічна композиція» – Перебетюк Юлія;

-  «Український сувенір» – Юхимчук Ірина;

- фотоконкурс «Неосяжна моя Україна» – Юхимчук Ірина;

- з орігамі «Паперова країна» та «Вітальна листівка» – Мачулін Данії;

- поробок «Великодні дзвони» Кудлай Олександра,

- міському фотоквесті «У пошуку життя» Сандул Олександр,

Перемогу на всеукраїнському  конкурсі на кращий проект клумби зі здоров’язберігаючої тематики «Зернини квітів з зернами любові нехай на всіх планетах проростуть» здобула учениця 22 групи Глущенко Валерія.

Активно презентували свої дослідження учні БНВО «Ліцей – МАН» на всеукраїнській конференції «Україна очима молодих: історичний досвід у створенні безпечного майбутнього», Троцько Анна, на обласній краєзнавчій учнівській конференції «Київщина – мій заповідний край» успішно презентували свої дослідження Кудлай Олександра, на міському етапі Всеукраїнської туристсько-краєзнавчої експедиції «Моя Батьківщина – Україна» Плохотнюк Олександра, Кас’янова Євгенія, Алєксєєнко Дмитро, Вахній Михайло, на IV Міських краєзнавчих читання ім. П.Лебединцева  Падалка Віта, ТроцькоАнна, Алєксєєнко Дмитро, Вахній Михайло.

Як відомо, учнівське самоврядування – це старт для початку професійного зростання, можливість вчитися протягом життя, бути відповідальним за себе і за інших. З метою формування навичок соціальної активності в процесі практичної громадської діяльності учнів БНВО у березні відбулася педагогічна рада педагогів та лідерів ЛБ на тему «Формування якостей випускника – особистість, патріот, інноватор – засобами взаємодії педагогічного колективу».Лідери Ліцейського братства були організаторами та активними учасниками таких загальноліцейських заходів:

-    молодіжного флеш-мобу до Дня Прапора;

-    акції до Дня Миру;

-    благодійного ярмарку в день проведення Вишиванки-фест;

-    вітання військових з Днем Збройних Сил;

-    організації вітань шефам, пацієнтам госпіталю;

-    молодіжного флеш-мобу «Діти єднають Україну»;

-    Дня закоханих;

-    профорієнтаційних тренінгів;

-    акції «Великодній кошик воїнам АТО»;

-    молодіжного флеш-мобу «Молодь обирає здоров’я»;

-    акції зі збору макулатури «Одягни солдата»;

-    акції «Добрий ранок, ветеране»;

-    акції «Добре діло»; та багато інших.

Лідери Ліцейського братства працювали згідно зі Статутом ліцейського братства та Договору про співпрацю з батьківським та педагогічним колективом. Учні-лідери ліцею є членами міської та обласної ради лідерів учнівського самоврядування, де виконували певні обов’язки. Варто відзначити дворічну кропітку працю голови ЛБ – Крумки Маргарити.

У навчально-виховній системі ліцею значне місце приділяється правоосвітній та правовиховній роботі. Сутністю цієї діяльності є комплексний цілеспрямований вплив на особистість у процесі її активної динамічної взаємодії із соціальними інституціями, батьківською громадськістю спрямованої на фізичний, психічний, соціальний розвиток особистості, вироблення в неї імунітету до негативних впливів соціального оточення, профілактику і корекцію асоціальних проявів у поведінці молоді; на їх допомогу і захист особистості.

Протягом навчального року з метою проведення просвітницької роботи з учнями та батьками з питань безпеки життєдіяльності відбувалися зустрічі з фахівцями міського центру здоров’я, представниками правоохоронних органів, служби з надзвичайних ситуацій. Згідно з планом проводились Тижні безпеки життєдіяльності, попередження шкідливих звичок, здорового способу життя. Значну увагу питанням виховання учнів приділяла практичний психолог Грабовська Є.Д. Проведена соціальна паспортизація груп, ліцею, постійно ведеться робота з дітьми, що опинилися в складних життєвих обставин. Соціально-психологічна служба ліцею виявляла персональні, міжособистісні, сімейні труднощі і конфлікти, дитячі угрупування соціального ризику, надавала необхідну консультативно-методичну і психолого-педагогічну допомогу. На належному рівні була організована робота з родинами, що перебувають у складних життєвих обставинах. Згідно  плану працювала Рада профілактики правопорушень, діяв батьківський лекторій, проводилися психолого-педагогічні консультації для батьків. Для вивчення професійних нахилів і можливостей проведено тестування учнів 9-х класів з метою надання допомоги у їх професійному самовизначенні. Проводилися зустрічі зі студентами та викладачами вищих навчальних закладів. Постійно діяв консульт-пункт, куди зверталися за порадою учні, батьки, вчителі. Проте спостерігався недостатній рівень системності в корекційній та превентивній роботі; не надто помітний результат роботи з учнями, які без поважних причин пропускали заняття. Завдання, яке стоїть перед адміністрацією та керівниками груп у 2017/2018 навчальному році, – не допустити фрагментарності у проведенні роботи з національно-патріотичного виховання, особливо цінні знахідки в цій царині перевести в розряд традицій.

Діяльність закладу націлена на консолідацію зусиль педагогів та батьків у справі виховання всебічно розвиненої гармонійної особистості, яка здатна реалізувати себе в професійному, громадянському і сімейному аспектах. Вкрай необхідно допомогти учням у майбутньому бути свідомими батьками, готовими до подолання труднощів у сімейному житті; навчити у майбутньому по-справжньому любити дітей, берегти та зміцнювати сім’ю; забезпечити духовно-моральну основу особистості.

Потребують удосконалення контроль за веденням відповідної документації та за організацією і якістю проведення виховних заходів і програм.

Питання виховної роботи виносилися для обговорення на засідання педагогічної ради: “Гармонійне поєднання шкільного й позашкільного освітніх компонентів для формування творчої активної особистості вчителя та учня-дослідника” (протокол №4 від 25.03.2017).

Актуальною є систематична й послідовна педагогізація батьківської громадськості, оскільки члени сім’ї – це перші вихователі дитини.

З огляду на ймовірність швидкоплинної зміни ситуації, педагогам ліцею у взаємодії з органами державної влади, батьківською громадськістю,  неурядовими  організаціями бути готовими гнучко реагувати на прояви тих чи інших  тенденцій, застосовувати сучасні інформаційні та інші технології задля надання психологічної та педагогічної допомоги дітям та їх батькам.


Наради  керівників груп

ВЕРЕСЕНЬ

  1. Методичні рекомендації з питань організації виховної роботи у навчальних закладах у 2017/2018 навчальному році
  2. Планування виховної роботи керівниками груп.

ЖОВТЕНЬ

1.Психолого- педагогічна компетентність керівника групи.

2. Оформлення документації керівника групи.

3. Ознайомлення з інструкцією «Про порядок проведення навчальних екскурсій. 

ЛИСТОПАД

1.Організація роботи класного керівника з учителями з профілактики відхилень у поведінці учнів. Мистецтво робити зауваження.

2. Взаємодія керівника групи з батьками. 

ГРУДЕНЬ

1. Психолого-педагогічний практикум щодо визначення способу розв`язання пропонованої проблемної ситуації.

2. Вивчення індивідуальних особливостей учнів, їхніх інтересів, потреб.

3. Методи виховання старшокласників. Основні напрями завдання і орієнтовні форми.

СІЧЕНЬ

  1. Самоаналіз виховної діяльності.
  2. Робота керівника групи з лідерським активом.
  3. Складання плану–циклограми виховної роботи на канікули.

ЛЮТИЙ

  1. Система роботи класного керівника у сучасній школі.
  2. Творчість: шляхи звільнення від стереотипів і шаблонів.
  3. Методика підготовки та проведення виховних годин.

БЕРЕЗЕНЬ

  1. Вихована взаємодія педагогів  з родиною ліцеїста.
  2. Нові форми групової роботи з дітьми.
  3. Модель діяльності керівника групи.

КВІТЕНЬ

  1. Створення необхідних умов для фізичного розвитку школярів, збереження та зміцнення їхнього здоров`я.
  2. Використання новітніх технологій у виховній роботі

ТРАВЕНЬ

  1. Дискусія як спосіб формування соціальної зрілості особистості.
  2. Творча програма саморозвитку керівника групи .

Тематика засідань творчого об`єднання керівників груп

на 2017/2018 навчальний рік

ЗАСІДАННЯ I

ЗМІСТ

Відповідальні

1

Аналіз роботи творчого об’єднання керівників груп і виховної роботи в ліцеї за 2016/2017 навчальний рік.

Голова ТО керівників груп

2

Методичні рекомендації з питань організації виховної роботи у навчальних закладах у 2017/2018 навчальному році

Голова ТО керівників груп

3

Психолого-педагогічні рекомендації у роботі з підлітками  щодо запобігання суїциду в молодіжному середовищі

Грабовська Є.Д.

4

Організація роботи щодо подання звітів класних колективів з соціального захисту дітей.

Соціальний паспорт класу.

Король О.М.

5

Моделювання програми виховної роботи керівника групи. Планування виховної роботи з групою.

Мотижен С.В.

6

Про розвиток творчих та інтелектуальних здібностей учнів, залучення дітей до діяльності гуртків та секцій за інтересами

Голова ТО класних керівників

 

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ: Зробити аналіз охоплення учнів груп позанавчальною діяльністю

Керівники груп

ЗАСІДАННЯ II

Тема: Діагностика – психолого-педагогічний ключ до розуміння особистості учня і спосіб вироблення моделі роботи з кожним конкретним учнівським колективом

ЗМІСТ

Відповідальні

1

Психолого-педагогічні умови здійснення навчально-виховного процесу на діагностичній основі. Програма «Універсал»

Грабовська Є.Д.

2

Схема складання психолого-педагогічної характеристики особистості школяра

Грабовська Є.Д.

3

Діагностика виховного процесу:

-     діагностика особистості школяра;

-     діагностика учнівського колективу;

-     діагностика виховного процесу;

-     самодіагностика особистості та діяльності педагогів.

Грабовська Є.Д.

 

4

Методи та прийоми визначення рівня вихованості школярів.

Беник О.Н.

5

Організація виховного процесу на основі вивчення й розвитку індивідуальних здібностей учнів.

Беник О.Н.

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

 

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ: Скласти психолого-педагогічну характеристику особистості школяра 

 


ЗАСІДАННЯ III

Тема: Особистісно зорієнтоване виховання як умова формування в учнів життєтворчого потенціалу 

ЗМІСТ

Відповідальні

1

Особистісно зорієнтоване виховання як умова формування в учнів життєтворчого потенціалу

Мотижен С.В.

2

Розвиток життєтворчих можливостей учнів школи ІІступеня на основі вікової сенситивності. Виявлення творчої активності учнів старшого підліткового віку(інтенційноно компоненту творчого потенціалу) та її реалізація під час організації особистісно зорієнтованого виховання

Грабовська Є.Д.

3

Співпраця з батьками щодо формування в учнів життєтворчого потенціалу

Ільченко Т.А.

4

Активізація науково-краєзнавчої роботи з учнями з метою науково-дослідницької діяльності ліцеїстів

Беник О.Н.

 

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ: Зробити аналіз охоплення учнів груп позанавчальною діяльністю

Керівники груп

ЗАСІДАННЯ IV 

Тема: Формування в учнів культури поведінки та спілкування, навчання їх способів розв`язання конфліктів

 

ЗМІСТ

Відповідальні

1

Використання новітніх технологій у виховній роботі ліцею

Беник О.Н.

2

Система роботи класного керівника по формуванню в учнів культури поведінки та спілкування.

Білопольська Т.В.

3

Про результати контролю за якістю проведення виховних годин.

Беник О.Н.

4

Вивчення культури поведінки учнів у класі. Програма спостереження на уроці; орієнтовна програма спостереження за учнями під час перерви.

Познякова С.В..

5

Практикум для класних керівників щодо визначення способів розв`язання конфліктів

Грабовська Є.Д.

6

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ: Зібрати пропозиції учителів, батьків, учнів щодо планування виховної роботи на 2017/2018 н.р.

керівники груп


ПЛАН

творчої групи «Інноватика у виховному процесі»

Керівник Мотижен С.В.

Заплановані заходи

Термін

1.

« Інноваційні підходи до моделювання виховної системи»

Обмін досвідом: «Планування виховної роботи з класним колективом»

Практикум: «Складання плану виховної роботи на I семестр».

вересень

2.

Бесіда: «Вибір форм і методів роботи з учнівським колективом»

Практичні поради: «Аналіз і оцінювання результатів діяльності групи»

Практикум «Відвідування та обговорення годин спілкування»

жовтень

3

Практичні поради: «Вивчення особистості школярів»

Практикум: «Конструювання години спілкування»

Обмін досвідом: «Відвідування та обговорення годин спілкування у 9 класі»

листопад

4.

Практичні поради психолога: «Вивчення структури міжособистісних взаємин у групі».

Ознайомлення з науково – методичною літературою з проблем виховання.

грудень

5.

Практикум: «Складання плану виховної роботи на II  семестр»

Бесіда: «Організація та проведення колективних творчих справ».

січень

6.

Бесіда: «Організація учнівського самоврядування в групі».

лютий

7.

Практичні поради психолога: «Методика вивчення сім`ї, умови виховання дітей».

Практичні поради: «Організація роботи з активом батьків»

березень

8.

Бесіда: «Планування й організація роботи з батьками».

Ознайомлення з новинками педагогічної літератури

Ділова гра: «Досвід колеги, творче використання його в практичній діяльності»

квітень

9

Творчі звіти «Мої педагогічні знахідки»

травень